13.07.2023
από ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΜΑΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟΣ
Έχετε αγοράσει πρόσφατα ηλεκτρική συσκευή και η συσκευή σας παρουσιάζει πρόβλημα; Τι γίνεται σε μια τέτοια περίπτωση; Τι πρέπει να γνωρίζουμε εμείς οι καταναλωτές σχετικά με αυτό το ζήτημα;
Αρχικά η νομοθεσία της Ευρωπαϊκές ενώσεις (ΕΕ), σε περίπτωση πώλησης σε καταναλωτή ενός προϊόντος μέσω διαδικτύου ή εξ αποστάσεως (μέσω τηλεφώνου, ταχυδρομείου) ή εκτός καταστήματος (από πωλητή κατ' οίκον), ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να επιστρέψει το προϊόν ή να ακυρώσει την υπηρεσία εντός 14 ημερών.
Η νομοθεσία της ΕΕ ορίζει επίσης ότι πρέπει να παρέχεται στον καταναλωτή ελάχιστη διετής εγγύηση (νόμιμη εγγύηση) ως προστασία έναντι ελαττωματικών προϊόντων ή προϊόντων που δεν ανταποκρίνονται στη διαφημιζόμενη εμφάνιση ή λειτουργία της συσκευής.
Οι καταναλωτές μπορούν να ζητήσουν επανόρθωση βάσει της νόμιμης εγγύησης που προβλέπει η νομοθεσία της ΕΕ, αν ένα προϊόν:
- δεν αντιστοιχεί στην περιγραφή του προϊόντος
- έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά από το μοντέλο της διαφήμισης ή από αυτό που έδειξε ο έμπορας στον καταναλωτή
- είναι ακατάλληλο για τον επιδιωκόμενο σκοπό- είτε για τον οποίο χρησιμοποιούνται γενικά τα προϊόντα αυτού του τύπου, είτε για τον οποίο ο καταναλωτής το παρήγγειλε και ο έμπορας το δέχθηκε
- δεν έχει την ποιότητα και τις επιδόσεις που έχουν κανονικά τα προϊόντα αυτού του τύπου
- δεν έγινε σωστά η εγκατάσταση - είτε από τον έμπορα, είτε από τον καταναλωτή, εξαιτίας ελλιπών οδηγιών εγκατάστασης.
Αν ο καταναλωτής/πελάτης έχει ήδη ενημερωθεί ότι το προϊόν που πρόκειται να αγοράσει έχει ορισμένα προβλήματα ως προς την ποιότητά του, δεν μπορεί να αξιώσει επανόρθωση όσον αφορά τα συγκεκριμένα ελαττώματα.
Εάν όμως ο πελάτης/καταναλωτής έχει το δικαίωμα της νόμιμης εγγύησης μπορεί να ζητήσει ένα από τα ακόλουθα χωρίς καμία επιβάρυνση
- Επιδιόρθωση του προϊόντος και αν αυτή αποβεί άκαρπη την αντικατάσταση του προϊόντος με όμοιο (άρθρο 540 του Αστικού Κώδικα). Μην ανεχθείτε αλλεπάλληλες επισκευές που απλώς επιτρέπουν στα καταστήματα να κερδίζουν χρόνο.
- Απευθείας δωρεάν αντικατάσταση του προϊόντος
- Μείωση της τιμής: Μια άλλη επιλογή είναι να ζητήσετε να σας μειώσουν την τιμή ή να σας επιστρέψουν ολόκληρο το ποσό, αλλά μόνο σε περίπτωση που η επιδιόρθωση ή η αντικατάσταση:
- Ακύρωση της σύμβασης και πλήρη επιστροφή του ποσού που καταβάλατε. Η επιστροφή οφείλει να γίνει με τον ίδιο τρόπο που έγινε η πληρωμή, όχι με «πιστωτικά», «δωροκάρτες» ή άλλες… ευφάνταστες εφευρέσεις.
- Απευθυνόμαστε μόνο στο κατάστημα πώλησης
- Αρνούμαστε να πληρώσουμε έξοδα αποστολής
- είναι πολύ δαπανηρή δεδομένου του είδους του προϊόντος ή του ελαττώματος
- δεν σας εξυπηρετεί καθόλου
- δεν μπορεί να γίνει από την επιχείρησή που αγοράσατε το προϊόν μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Αν θέλετε να ενημερώνεστε για tips και χρήσιμες πληροφορίες για τις οικιακές συσκευές σας τότε κάντε εγγραφή στο Newsletter μας.